The black days

Det finns bra dagar, det finns sämre dagar och det finns dagar då allt är svart!

Många dagar önskar jag att Olivia fortfarande var nyfödd.
Så oskyldig och oskadd.
Så fylld av lycka och kärlek.

Det händer ibland att jag önskar att Olivia hade en bättre mamma.
En starkare och envisare mamma som stod upp och kämpade mer för henne.

Men dem värsta dagarna av alla, sånna dagar som idag, så önskar jag att Olivia inte fanns!
Jag önskar att hon var utbytt mot en frisk, trotsig, och glad liten busig 2 åring.

Att bli väckt kl 6.00 för att hon vill leka, istället för att ställa kl. På 7.00 för att ge mat och medicin via ett hål i magen!
Att packa picknick, äta tillsammans och ta dagen precis som den kommer.
Att endast besöka sjukhus när det beror på någon dagisbakterie.
Att få höra ordet: Mamma!

Jag försöker göra mitt bästa, jag försöker vara positiv, men dagar som dessa , hinner verkligheten ikapp mig och jag har ännu inte accepterat den.
Dagar som dessa hatar jag Livet!!!

 

  


Kommentarer
Postat av: Hannah

Nu vill jag så gärna skriva något superbra sådär så att du ska känna att nä fan det är ju inte helt svart ändå jag är ju bra och har det bra. Men jag vet inte vad jag ska säga... för aldrig någonsin kan jag förstå hur du känner eller vad du går igenom.

MEN jag tycker att du är så modig som vågar skriva ett sådant här inlägg, som vågar erkänna dina mörka tankar. Vi har dom ju alla i perioder men få skulle ens våga viska dom.. Imorgon är en annan dag och förhoppningsvis känns livet aningen lättare då. Du är fin Tina och förtjänar all lycka! Ta hand om dig! <3

2013-07-02 @ 19:55:58
Postat av: Sabina

Du är en bra Mamma. Kram på dig

2013-07-02 @ 22:18:42
Postat av: Helena

Det är just detta som gör dig till en bra mamma. Som vågar erkänna att detta är tufft, som vågar säga att du ibland önskar att Olivia inte fanns, att hon var en frisk liten 2 åring! Det gör ont i mitt hjärta att er vardag är såhär, det önskar jag ingen. Men du är starkare än du tror. Och Olivia är så himla söt, ni klarar vardagen tillsammans. Glöm inte, du är en bra mamma Tina. Stor varm kram Helena (Maddes kompis)

2013-07-03 @ 00:18:26
URL: http://HelenaSkog.blogg.se
Postat av: Emma

Olivia kunde inte ha en bättre mamma!! Vet just hur du känner, du är inte ensam .. Elin o jag skickar en massa kramar till er <3 o en extra stor kram till Olivia

2013-07-07 @ 19:57:51
Postat av: Fröken M

Du är en grym mamma,
och så mycket starkare än dom flesta !
Jag beundrar dig för att du orkar,
och för vad du gör För Olivia !
Hon kanske inte säger orden Mamma,
men hon älskar dig, oh det finns ingen som skulle vara bättre för henne.
Att tappa tålamodet är mänskligt
- det gör vi alla, för modligen oftare än vi egentligen vill erkänna och för betydligt "mindre" saker.
Så sträck på dig - för som sagt, DU är grym !
kram

2013-07-20 @ 16:57:33
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Okej :) Det var ju konstigt.. Jag har också ett mindre paket.. :P Men ibland har man ju otur att resåren släpper, kan ju ha tvättat den fel eller nå :P

2013-08-26 @ 22:50:25
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Åååh tack för att du kommenterade mig blogg, äntligen hittade jag tillbaka till dig :) Nu har jag sparat din länk i favoriter :) Har ju varit in här tidigare åsså tappa jag adressen.. tusan också.

Åååh vad söt hon är ♥ ♥ ♥ ♥

Okej, skönt att ändå kunna vara hemma länge med dottern :) Synd bara att inte alla har samma valmöjligheter.. många tvingas ju att börja jobba innan bebisen ens blivit 1år, av ekonomiska själv.

Kram!

2013-09-22 @ 21:48:38
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Mli - Mamma till Elton ♥

Hej fina du ♥ Ser att du inte uppdaterat sen i somras.. jag undrar hur du har det, hur Olivia mår? Tänker på er, jag och sambon har läst igenom (nästan) hela din blogg med tårar i ögonen.. Hon är så fin, det är så orättvist.

Kramar till dig och Olivia från mig och min son Elton ♥ ♥

2013-11-22 @ 20:02:23
URL: http://idamli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0