Operation

3 dagar var tydligen allt jag klarade av att hålla mig borta.
Nej men jag kände bara att jag ville dela med mig av lite roliga nyheter och lite "bra" nyheter.

För det första kan jag berätta att Olivia igår för första gången satte sig upp själv från liggandes.
Jag missade det tyvärr då det va min jobbedag men hon va duktig och snäll och visade mig att hon kunde det idag också.

Min duktiga lilla flicka.

För det andra kan jag berätta att vi nu fått operationstid till Olivia.
Det handlar inte om nån hjärnoperation som jag tidigare nämnt utan dem kommer sätta in en "knapp" på magen.

Detta beror på att Olivia ska börja med ketogen kost ( som förhoppningsvis ska minska kramperna då det lugnar ner hjärnan ), men eftersom hon inte äter mat måste vi mata henne via denna knappen.

Detta kommer ske den 13 nov och därefter kommer hela familjen bli inlagda 1v för att hålla koll på Olivia och även för att vi ska lära oss vad och hur vi ska tillaga hennes mat.

Det är med delade känslor vi gör detta.
Självklart hade vi som alla andra föredragit att hon åt sin mat genom munnen och att sätta sin lilla 1åring på LCHF ( för det är vad det är ) är inget man gör frivilligt, men om det finns en chans att Olivia blir bättre av detta så är det för oss en självklarhet att åtminstone ge det ett försök.



Kommentarer
Postat av: Jenny w

Åh lilla ! Tråkigt att ni måste gå genom detta men det kunde ju faktiskt varit värre. Kramis

2012-10-19 @ 18:17:07
URL: http://jennysparadis.blogg.se
Postat av: Sofi

Hoppas de kommer gå bra för henne. Skickar en kram åt er alla.../S

2012-10-19 @ 18:50:44
URL: http://sofisresa.blogg.se
Postat av: Hannah hej

Kommer gå hur bra som helst! Och hoppas lchf maten hjälper henne! Kost kan ju påverka vissa sjukdomar så håller tummarna! Hur länge har man "knappen"? Tills hon börjar äta själv? Skulle ni behöva hjälp med ngt innan? Vad vet jag inte direkt.. Kanske barnvakt om ni vill vara själva lite, bara till att hojta till! Ni är så otroligt starka som föräldrar, kan ju inte föreställa mig hur ni har det MEN skickar över massa styrkekramar till er å Jack skickar styrkepussar till Olivia <3

2012-10-19 @ 20:20:06
Postat av: Hannah

Bra att du inte håller dig borta!;-)
Duktiga Olivia, taskigt att du missade men det var ju snällt av henne att visa dig igen.

Säger samma som Hannah Hej, kan vi bistå med ngt så får ni hojta till. Man vill så gärna hjälpa men har ingen aning om hur.

Ni är sådana kämpar! Jag håller alla tummar och tår för att detta ska fungera bra för er allihopa.

2012-10-19 @ 20:59:30
Postat av: Hannah HEJ

Ps!

Vilket hår!!! Vilka lockar! Jisses så sött!

2012-10-19 @ 21:18:54
Postat av: Catrin

Va bra att di bloggar och du behöver inte förklara varför... Du gör det när du känner det känns bra helt enkelt det är din blogg och DU bestämmer. Jag tycker i alla fall om att läsa din blogg. Ta hand om er! Kram

2012-10-20 @ 22:44:39
Postat av: Mormor

Även mormor tycker det är trevligt att du bloggar igen, även om vi pratar och uppdaterar varandra nästan varje dag, så e det mysigt att se alla bilder du sätter in på mitt goa lilla barnbarn ! Söta lilla Olivia, du är en kämpe ! Mormor tänker på dig varje dag !

2012-10-22 @ 06:15:32
Postat av: Emma

Hoppas allt kommer gå bra!! Har dom någon säkerhet ang knappen? Så hon inte drar ut den menar jag. Lilla loppan, hoppas det fungerar! Kram Emma

Svar: vi ska på möte ang. operationen, knappen och dieten imorgon. Just nu vet jag bara att hon ska ha en knapp på magen, men jag vet inte hur den kommer fungera eller hur länge hon ska ha den os.v. återkommer med svar när jag vet.:)
Tina

2012-10-22 @ 11:59:15
Postat av: Fröken M

Åh va härligt !! Söta lilla olivia är en riktig kämpe och ni kommer klara det här galant !!

Tack för peppande ord om min löpning - tro mig, jag BEHÖVER dem för att inte ge upp.
Men de senaste veckorna har jag sakta med säkert börjat inse att jag kan om jag vill och det börjar snart bli dags för eldprovet - 4 km !

( och efter det ska jag såklart fortsätta träna - jag kan ju inte ge upp nu när jag äntligen skaffat mig en liiiten gnutta kondis ;) )

Kram

2012-10-22 @ 21:59:09
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Nadja

Hoppas att det kommer att gå bra, tänker på er. Herregud hur söt kan man vara?!?Docka : )

2012-10-22 @ 22:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0