Funkar inte du, funkar inte jag

Idag var det 2 månader sedan vi åkte in till barnakuten.
2 månader sedan vi fick vår oro bekräftad.
2 månader sedan Olivia började sin behandling.
Ändå är vi fortfarande på ruta 1.



Under hela denna perioden har jag trots allt varit ganska optimistisk och sett positivt på framtiden.
De senaste veckorna har eeg visat bättre för varje gång, även om jag förberett mig på det värsta och trott att det blivit värre eller att hypsarytmin kommit tillbaka igen.

Alla gånger UTOM denna veckan.
För detta eeg var jag och Patrik nästan säkra på att det åtminstone inte skulle visa någon försämring. Kanske t.o.m en förbättring.
Olivia har nämligen varit mycket piggare och gladare senaste 1½ veckan, och för första gången hittills har hon varit krampfri ett helt dygn. t.o.m 2 dygn.

Men vad fick vi för den positiva tanken...?
Ett slag rätt på käften!!!!


Hypsarytmin är ännu en gång tillbaka!!!!

Så istället för att få slippa kortisonsprutan som vi så sett fram emot, ska dem istället höja dosen igen!.
Och istället för vår glada lilla fisunge, kommer vi troligvis åter igen få en missnöjd ledsen och gnällig liten tjej.


När ska detta sluta?
Kommer det någonsinn att bli bra?

Alla säger till oss att vi måste vara positiva och starka för Olivias skull.
Men va fan har det gjort för nytta hittills?
Detta ska vara den lyckligaste tiden i mitt liv.
Ett helt år hemma tillsammans med min dotter.
Men jag njuter inte. Jag ser inte glädjen i min mammaledighet.
Jag ser bara elände.
Elände som inte har ett slut......


Jag älskar dig till månen och tillbaka.
Funkar inte du, funkar inte jag.......

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lider verkligen med er. Måste vara fruktansvärt när ens barn inte mår bra. Men de är lättare att ta sig genom om ni håller er positiva. Tjatar säkert alla om redan :). Det kommer bli bra. Kram

2012-02-16 @ 12:54:04
URL: http://jennysparadis.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jag vet inte om du redan gjort det men du ska inte södra dina mammadagar på detta du måste se till att få ett sjukintyg för att få vara hemma för vård av barn. Jag kan inte alla regler men snälla för er skull kolla upp det med läkare eller fk! Kram och tänker på er!

2012-02-16 @ 22:18:56
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch vad det gör ont i hjärtat att läsa detta Tina! Önskar att allt blir bra för er <3

2012-02-19 @ 19:55:16
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0