Vaccination och feber

Jag tvekade lite om jag skulle skriva om  detta  överhuvudtaget, men valde att göra det tillslut.
Däremot ber jag dem som är emot vaccination eller tror att Olivia blivit sjuk pga av 3månaders vaccinationen, att INTE kommentera.

Igår va jag med Olivia på bvc för att ge henne 5 månaders vaccinationen.

Anlednignen till att hon inte fått den förrän nu beror först och främst på att hon inte fick under tiden hon tog synachten sprutorna och va sen även tvungen att vara kortisonfri ett par veckor.

Men det beror även lite på att vi varit oense här hemma huruvidare hon skulle få den överhuvudtaget.

Jag har alltid varit för vaccinationer av denna sort.
Att folk är osäkra på vaccinationer mot ex svininfluensan kan jag förstå. Men dessa vaccin  har funnits i evigheter och jag vägrar att tro att det kan ha orsakat Olivias sjukdom.

Däremot har de varit ett par andra som trott det och det har nog lett till att även Patrik blev lite osäker.
Men nu va vi överens och det va tur, för hade vi väntat längre hade hon även fått tagit om första dosen. ( 3 månaders )

Förra gången märkte vi ingen skillnad på henne. Hon blev inte tröttare, inte gnälligare och ingen feber.
Denna gången verkar det vara tvärtom.
Tidigt imorse vaknade hon av kramper och fick komma in till oss.
Hon va jätte ledsen och glödhet. Så jag tog tempen.
39,5.!

Nu sover hon fortfarande och när hon vaknar ska jag försöka få i henne lite mat.
Min vackra flicka.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Lukas har efter alla sina 3 vaccinationer fått feber på kvällen men det har alltid gått över snabbt!



Skulle aldrig tveka på att inte ge honom de vanliga barn vaccinationer. Det är dags igen i slutet av mak!

2012-05-12 @ 15:07:03
Postat av: Anna

Så kan det vara, hampus reagerade inte på sina tre första vaccinationer, men när han fått fjärde gången så fick han också hög feber. Men febern är nog borta imorgon, krya på dig olivia

2012-05-12 @ 15:42:35
URL: http://pysselanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0