Tandläkarskräck

Jag är en utav de miljoner människor som HATAR tandläkaren.
För det första är jag spruträdd och rädd för att det ska göra ont. Bara ljudet gör mig illa till mods.

För det andra har jag extremt dåliga tänder och tycker det är pinsamt att gå till tandläkaren, då jag tror att dem tittar ner på mig och tror att jag inte borstar min tänder.

Men framför allt tycker jag att det är helt på tok för dyrt.
Jag har helt enkelt inte råd att gå så ofta som jag kanske behövt.
Att man ska behöva betala så mycket för att lida!

Jag förstår inte hur dem kan ha det så.

Du kan gå till läkaren för 150kr och få stora operationer helt gratis, men att få en liten fjuttig tand fixad kan kosta flera 1000kr.
Det är helt sjukt enligt mig.

Visst, för de lyckligt lottade människor som har bra tänder, finns det försäkring. 
Men vi då? Vi som faktiskt behöver det mer?
Jag vet inte ens om jag får ta den försäkringen och får jag blir väl min månadskostnad flera 1000.


Idag har dock den där hemska dagen kommit. Dagen då jag måste gå till tandläkaren igen.
Jag har en tand som gått i sönder och det ilar och gör ont i en annan.

Jag har dessutom haft samma tandläkare ( i skåne ) i nästan 10 år, som jag gått till trots att jag bodde i Göteborg, men nu har jag bokat tid hos en ny här uppe. Och bara det gör mig extra nervös.

Önska mig lycka till.
Nu går jag och slösar upp mina framtida skattepengar.

Kommentarer
Postat av: Hannah HEJ

Hur gick det? Usch jag ska ringa och beställa tid, har 3 (!) hål .. huga. Dyrt för plånkan!

2012-05-10 @ 22:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0