Otursfågel?

Jag är en av de miljoner som följt melodifestivalen och Eurovision i all evighet.
Det är helt enkelt tradition att man SKA titta på det,
Oavsett hur dåliga de flesta låtar alltid är.

Vissa år har jag suttit bänkad från start till slut, andra har jag tittat lite mer sporadiskt och några gånger har den bara mest stått på lite i bakgrunden.

Men det är 2 år som jag vet att jag inte tittat på det ALLS!.

Ena gången är 1999.
Då var jag en liten fjortis som istället dansade rumpan av mig på "Ekebo"
Det året vann Sverige hela tävlingen med Charlotte Perelli ( Nilsson )


Andra gången var i år.
Då var vi istället på bröllop.
Och då vann som alla vet Sverige med Loreen.


Jg börjar ana en liten otursfågel i mig själv och kanske borde jag stå över detta spektakel i fortsättningen och på så sätt ge Sverige chansen att vinna varje år..!!?? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0