Inte längre någon favorit

Jag tror inte att det finns många människor som faktiskt gillar försäkringskassan.
Men hittills har jag inte haft något större problem med dem, och ibland t.o.m lite flyt.
Tills nu.....

I samband med att Olivia blev sjuk och inlagd på sjukhuset, skulle vi ju istället för vanlig föräldrapennning, vabba under hela perioden hon va inskriven.
Vi skickade in pappar och allt flöt på som det skulle.

Men efter första utbetalningen tyckte jag att det verkade som jag fått för mycket pengar.
När man vabbar är ersättningen något högre än vanligt.
Men för säkerhets skull så ville jag försäkra mig om att inget var fel, så jag  pratade med en på Fk.
Jag frågade klart och tydligt om allt var som det skulle, så jag INTE skulle stå utan pengar följande månad eller att jag skulle få BETALA tillbaka.

Hon sa att allt stämde och jag inte behövde oroa mig.
Så jag tänkte inte mer på det.

Tills vi kom hem ifrån Motala i söndags kväll.
I posten låg ett kuvert från försäkringskassan där det stod att dem gjort fel och jag kommer få betala tillbaka 3000kr!!!!

Självklart ringde jag dem igår, arg som ett bi och reda att skälla ut dem. Men handläggaren va på semester så jag får återkomma imorgon.

Hur fan kan man göra så???

Jag förstår att det kan bli fel i systemet, men då tycker jag fan att dem får stå för sina misstag själv.
Speciellt när redan påpekat det tidigare och bett dem kolla så det inte var några problem.

Jag är inte rik, Jag lever på en dålig mammapenning och Patrik jobbar i butik. Vi har inte 3000kr över varje månad så vi kan betala det obehindrat.

Sånt här gör mig riktigt irriterad!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Emma

Försäkringskassan är värdelös når dom strular!!! Hoppas ni slipper betala tillbaka. 3000 är mkt pengar :-/

2012-05-01 @ 23:57:02
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0