v.29

Det har varit väldigt dåligt med inkägg här på sistone.
Har varken haft inspiration ork eller tid att blogga.
Dessutom kan jag inte längre mms-blogga, och orkar inte alltid öppna datorn.
 
Denna veckan har jag jobbat 3 dagar. Olivia och Pappa har busat och tittat på en massa fotboll ute (Gothia Cup )
 
  
 
Vi var hos logopeden i onsdag och eftersom det inte går så bra med pureer ska vi nu testa att ge lite mer bitar ( det funkar ju lite bättre men ost, bröd och pannkaksbitar ) och även lite mer kryddstark och saltad mat.
 
Så kämpar vidare och igår fick Olivia testa pasta med smör och grillkrydda.
Hon gapade åtminstone och tuggade men hon har fortfarande svårt med att svälja det.
 
 
Annars så har det äntligen börjat röra på sig i gåstolen.
Olivia fick den av sin morfar när hon va 9 månader och den har varit en av favoriterna sedan dess.
Dock har det varit ganska stillastående och som mest har hon vridit sig lite eller backat några cm.
 
Men förra veckan när jag jobbade kom det en video från Patrik, med en betydligt rörligare liten tjej.
( Har försökt lägga in videon på datorn  men det funkar inte )
Då hade hon minsan fått in tekniken och numera är det ibland lite rally här hemma.
Hon kör framåt, backar, vrider och ställer sig upp med raka ben.
 
 
 
Nu har jag jobbat klart för denna veckan och nu väntar 3 lediga dagar.
Jag hoppas på mycket sol så vi kan vara ute och mysa och leka.
Ikväll är Patrik ute på after work. Undertiden har jag lugnt hemmakväll och ska ännu en gång ha en sista ätarkväll innan det blir godisuppehåll.
 
 
Tror ni jag någonsin kommer klara att äta godis med måtta?
 
 
Imorgon blir det kalas för lilla Arvid som fyller 3år på söndag.
Vad gör ni andra i detta tråkiga sommarvädret?
 
 
Trevlig helg på er!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese Andersson

Trevlig helg på er ;) en annan jobbar natt hela helgen :(

2012-07-21 @ 01:56:43
Postat av: Hannah

Men shit! HEJA OLIVIA!! Sicken liten kämpe hon är:-)

Svar: Visst är hon. Hon är å duktig vår lilla krigarprinsessa. ;)
Tina

2012-07-21 @ 06:12:27
Postat av: Kikki

Duktiga Olivia! Nu får mamma och pappa akta sina tår när Olivia kör rally :)

Svar: Hon körde nästan över min hand igår när jag låg på golvet och tränade. Hon tyckte väl mamma va tråkig. ;)
Tina

2012-07-21 @ 07:52:30
URL: http://Www.theotilda.blogg.se
Postat av: Christin

Kör på Olivia!! Och Tina! Tänk om vi bara lever en gång, och tänk om det inte finns godis i himmlen... Njut av ditt godis;) så som du tränar och håller på måste man få unna sig;) jag kör på glass och vin ( inte alltid samtidigt) och du kör på godis! Det är vi värda! Lovar att vi kommer ångra oss när vi sitter där i den förbannade himmlen i evigheten och Gud säger- ni skulle njutit av livets goda när ni hade chansen... Kram på er!!!

Svar: du har så rätt Christin.dock mår jag faktiskt bättre av att äta med måtta. jag SKA vara bossen över godiset och inte tvärtom. ;)
Tina

2012-07-23 @ 00:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0