Träningstips

Jag är ingen atlet och jag kan inte kalla mig vältränad, men jag, precis som många andra stävar mot en hälsosam och stark kropp.
jag går gärna på gym, men ibland, speciellt eftersom Patrik jobbar till 19 på kvällarn ( förrutom nu när han vabbar ) finns det inga roliga pass och jag orkar helt enkelt inte asa mig dit.
Ibland finns inte heller tiden eller möjligheten.

Så därför har jag ( och Patrik ) satt ihop ett litet träningsschema för hemmabruk.
Jag blev inspirerad av ett pass jag var på förra veckan.
Det behövs inga förkunskaper, inga videos inga tillbehör och det tar bara 35-40min.
Och det ha ALLA tid till.

Jag gör det medan Olivia sover, eller om hon är nöjd och ligger och "leker" brevid.
Eller om Patrik är hemma.
Så det finns inga bortförklaringar.


Här kommer det:


  • Börja med låga grophopp.
Jag gör det fram och tillbaka i hallen. så välj en plats som är 5-10 m långt.
4 vänder X 3

30 s vila mellan varje omgång

  • Sit-ups ( gå inte ner eller upp helt )
20X3 upprepningar
30 s vila mellan varje omgång

  • Djupa Upphopp
10X3


30 s vila mellan varje upprepning

  • Sit ups
20X3 upprepningar

30 s vila mellan varje upprepning

  • Rumplyft . vi har ett perfekt vardagsrumsbord som är lågt som jag använder mig av. Lägg annars något annat under fötterna för att komma upp, eller gör det från golvet. ( det blir lättare då ) Gå inte ner med rumpan helt.
30X3 upprepningar


30 s vila mellan varje upprepning

  • Biceps. Här är det en fördel om du har ett gummiband eller hantlar, men har du inte det, kan du ju fylla petflaskor med vatten. Annars kan du byta ut detta moment mot armhävningar.
10 på varje arm X 3

30 sek vila mellan varje upprepning

  • Triceps. Här använder jag mig av vårt vardagsrumsbord igen. Men du kan ta en pall eller stol.
20st dips


  • Knäböj
10 X 3


30 sek vila mellan varje upprepning

  • Plankan
30 sek-1 min


  • Avsluta med 50 jumping jacks


Känner du att det var alldeles för lätt, kan du ju göra hela schemat en gång till.

Jag ska försöka göra det 2-3 ggr i veckan.
Sen har vi även boxinghandskar och mitsar hemma som vi använder ibland.
Och sen kommer jag ju även att gå till gymmet ibland.


( nu lät jag väldigt duktig kände jag )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0