Alla hjärtans dag

Jag är en utav dem "bittra" människorna som säger att jag inte bryr mig om Alla hjärtansdag.
Som säger att jag inte behöver en speciell dag för att tala om för mina nära och kära att jag älskar dem.
Att jag hellre har spontana kärleksförklaringar än en "påtvingad" kärleksdag där allt kostar betydligt mer än vanligt.

Men jag kan också vara ärlig och säga att det egentligen inte är så jag vill ha det.
Varken jag eller Patrik är vidare romantiska, även om jag velat vara det.
Det är väldigt sällan det händer några spontana romantiska gester.
Jag har fått blommor av Patrik 2 eller 3 ggr och ALDRIG något på alla hjärtansdag.

I sin tur kan jag inte skryta om så mycket mer jag heller.
Jag bakade en hjärtetårta på vår första alla hjärtansdag, jag har annordnat en överraskningspickninck ute i sommras och jag har gjort någon middag med levande ljus.

Men det betyder absolut inte att jag HATAR alla hjärtans dag.
Jag tycker det är mysigt och jag skickar själv små söta meddelande till nära vänner och familj och
jag hade absolut inte haft något emot om Patrik kommit hem med Blommor, en ask choklad eller bjudit ut mig på middag.
Men jag tänker heller inte sätta mig i ett hörn och gråta för att han inte gör det.

Och jag står kvar vid mitt ord att jag hade nog uppskattat det MER om han gjorde det spontant en hel vanlig dag i april......


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag håller helt och hållet med dig Tina, det behövs inte någon speciell dag för att tala om för varandra att man älskar någon, eller köpa dyra presenter, det är bara affärerna som kännar på detta !

Allt är dubbelt så dyrt, och man har nästan ångest om man inte kan komma på någon mysigt att hitta på eller något fint att köpa.

För min del räcker det att jag får en bekräftelse att jag är omtyckt, uppskattad och älskad! Det är det finaste man kan få, men det vet jag redan, för jag har världen bästa döttrar och där känner man sig alltid uppskattad och älskad !! Så kram på Er allihopa !!! Älskar Er!

2012-02-14 @ 15:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0