Vilken besvikelse

Jag har aldrig varit en glassmänniska.
Däremot upptäckte jag för nån vecka sedan att jag nog kan vara en sorbemänniska. Och speciellt då citronsorbe.

jag har däremot alltid varit en frukttjej och älskar fruktsallad.
I Spanien köpte vi ett melonfat på stranden en dag och jag blev då påmind om hur gått och fräscht det är med melon. OM man hittar rätt sort!

Så för att lyxa till det lite ikväll ( medan Patrik är på svensexa ) köpte jag hem 3 olika meloner och en bytta med citronsorbe.

Till min stora besvikelse smakade inte dem melonerna som dem i Spanien ( jag har antagligen köpt fel sort ) och glassen smakade på tok för mycket citron.

Så nu sitter jag här ensam i soffan utan något gott att tugga på.:(










Kommentarer
Postat av: Hannah

Vattenmelonen sätter du mot örat och sedan knackar du, låter den "ihålig" är den bra. Dom andra två ser ut som galia och cantaloupe, dom ska du lukta på. Luktar dom sött är dom mogna luktar dom inget bör dom ligga framme några dagar till... sorben har jag tyvärr inget tips på;-P

2012-08-18 @ 22:50:54
Postat av: Anonym

Sia har supergod mango och hallon sorbe... Kanske de har citron?!

Svar: saken är den att jag köpte på lejonet och björnen häromdagen och den va skit go, så jag köpte en bytta därifrån, men tyckte inte att den smakade lika dant ändå. skumt
Tina

2012-08-18 @ 23:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0