Oopsi

Imorgon börjar vi som sagt med LCHF, så idag har vi haft en riktig sista fuskardag.
Vi har ätit pizza. Patrik köpte kakor och jag lite godis.

Patriks matlåda inför imorgon är redan klar.
Fläskkotlett med blomkålsmos( som tyvärr blev misslyckat och blev pure istället ) och baconinlindade sparris.
Just nu håller jag på att göra oopsi bröd.
Man kan tydligen använda det som bröd, korvbröd, hamburgerbröd, pizzabotten eller "rulltårta"
Därför va jag bara tvungen att testa.

Till det behöver du:

3 ägg
100g philadelphia ost
½tsk bakpulver
½ msk fiberhusk


Vispa äggvitorna till ett hårt skum




Vispa sen äggulorna och tillsätt bakpulver och fiberhusk.




Vänd sen försiktigt ner äggvitorna i den andra smeten.
Klicka ut 6-8 oopsi på en plåt och grädda mitt i ugnen på 150 grader i ca 25min.


Du kan även hälla på valfria frör innan gräddning.
Jag testade en plåt naturell och en med sesamfrö.





Klart!



( jag smakade på en och inte va det någon jättehöjdare. Smakade mest ägg. men med massa pålägg på eller annat gott ska det nog gå ner. )



Kommentarer
Postat av: Anna

tips på goda pannkakor 3ägg 3msk creamfraich 2 msk fiberhusk, kör med stavmixer och stek, riktigt goda, jag gör de fortfarande även om jag inte kör lchf längre.

2012-04-13 @ 08:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0