LCHF

Jag har inte varit mycket för dieter förrut.
Förbjuder man något vill man bara ha det ännu mer.
Jag har mer försökt tänka att äta allt i måttliga doser och motionera mer.

Men nu ska jag faktiskt ge det en chans.
Inte för att jag direkt har några stora viktproblem, men både jag och Patrik måste få bukt med vårt sockerbegär.
Patrik har även lite "magproblem" och skulle det försvinner några kilo hade det inte gjort något.
Just därför valde jag LCHF

Så lagom till helgen startar vi.


Vi kommer mest troligen inte leva helt strikt, men så gott vi kan.
Resten av månaden är det socker förbud, därefter kommer vi äta godis ibland, men med måtta.
Och Patrik kommer att drick nån öl.


Någon som har några smarriga recept som är LCHF godkända???

Kommentarer
Postat av: Anna

Här är ett tips på en bra blogg som har en massa goda recept http://alltomlchf.blogspot.se/

2012-04-12 @ 08:46:03
Postat av: Mamma

Du kunde ha sagt något, jag har en jättefin kokbok med bara lchf-recept, men du hittar lika lätt på internet

2012-04-12 @ 15:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0