1, 2 eller fler???

20120403_112642 (MMS)

Både jag och Patrik är ganska eniga om att vi inte vill ha fler barn. När jag sagt det till folk har de flesta reagerat på samma sätt. " klart Olivia ska ha ett syskon. Vänta bara till allt lugnat sig då kommer ni ändra er. Osv.... " Men nej. Det finns 2 huvudsakliga orsaker till varför Olivia kommer bli vårt enda barn. 1: Jag vill aldrig riskera att behöva gå genom detta eller något liknande igen. Jag vill inte få ett sjukt barn till. 2: Även när allt detta är över och Olivia blivit frisk, OM hon blir frisk, så vill jag ge henne hela min uppmärksamhet och kärlek. Hon förtjänar allt och jag vill inte att hon ska behöva dela det med någon annan. Olivia kommer inte att bli ensam, hon kommer gå på dagis och hon kommer få vänner. Och framför allt kommer hon ha en mamma och en pappa som skulle ta ner månen till henne.


Kommentarer
Postat av: Catrin

Förstår att du är rädd att få ett sjukt barn till dock är risken nog väldigt liten. Men man ska göra vad som känns rätt för en och det vet man bäst själv. Men säg aldrig aldrig det är nog en sån sak som kanske senare växer fram att man vill ha fler barn. Men vissa nöjer sig med ett och dom barnen har det precis lika bra! Ta hand om er! Kram

2012-04-04 @ 13:09:26
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Mimmi - änglamamma till Lilly!

Jag förstår inte varför det ska vara sån hysteri kring syskon!!

Jag ville också "bara" ha ett barn, Lilly räckte mer än nog och jag ville ge henne ALLT.



Nu blir det ju två barn för mig.. men det är ju inte riktigt samma sak...

2012-04-04 @ 22:53:50
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Så himla fina ni är <3

2012-04-06 @ 16:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0