mitt mjölkfria liv

Efter att Olivia igen återgått till sitt hysteriska skrik, och det nu inte längre hjälper med bröstet, ( hon skriker bara nu när hon äter ) ringde jag imorse bvc för att få råd.
Efter att ha konstaterat att det inte beror på förkylning, svamp i munnen eller för lite mjölk, va det bara att acceptera att det är magen som är boven

Eftersom vi redan ger henne både magdroppar och miniform, fick jag det mindre roliga rådet om att utesluta mjölkprotein HELT i en vecka.
Så nu är det slut på spontana luncher. Nu måste allt kollas och godkännas före.
Jobbigt- JA!
Tråkigt- JA!
Men absolut värt det om det gör min lilla flicka glad.

Så idag blev det soyayoghurt/musli och knäckebröd med skinka till frukost.
Visste ni att crunshymusli kan innehålla spår av mjölk??
Så det fick bli en annan sort istället.


Tog även en titt bland lösgodiset
NEJ, det mesta innehåller INTE mjölk ( förutom chokladsakerna )

Kommentarer
Postat av: Ingrid Roemmelt

Vi har nånting som kanske är intressant för dig att läsa. Hoppas det ordnar sig med Olivia. puss och kram från oss. http://newsvoice.se/2011/08/22/svenska-mammor-har-enorma-problem-med-amning-varfor/

2011-09-08 @ 14:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0