Slutat amma....

Det är med delade känslor jag numera bara knappt ammar på nätterna.
Ända sedan Olivia va 1 månad har hon mer eller mindre bara skrikit när hon äter.
Hon har visserligen gått upp bra ändå och följer sin kurva jätte bra, men det har tagit en hel del på mitt psyke.
Och nu orkade jag inte längre.

Det i kombination med att jag tror att min mjölk inte riktigt räckt till, och jag inte tror att hon blir riktigt mätt  har gjort att jag nu bestämt mig för att sluta.
Vi började först med att byta ut 1-2 mål/ dygn för att få henne att ta flaskan, vilket va lättare sagt än gjort.
Nu tar hon den bra, dock för det mesta bara när jag ger den. Men det går frammåt.

Sedan en vecka tillbaka ger vi enbart ersättning ( förrutom ibland ett mål på natten ) och redan nu har jag märkt skillnad. Från att äta varannan timme håller hon sig nu mätt och belåten i ca 4h.
Allt skik vid maten är borta ( även om hon fortfarande kan gnälla och bråka lite )

Jag har i princip inte alls behövs pumpa ut något, vilket bekräftar min tanke om att mjölken redan sinat.

Jag tycker det är jätteskönt och har inga som hellst skuldkänslor över att vara en "sämre mamma" för att jag inte ammar, däremot kan jag ibland sakna det ( eller rättare sagt de få stunderna då det va lugn och ro vid matbordet )
Men så länge min lilla flicka är nöjd och glad så är jag glad.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har lite ångest inför det här med att amma. Hur kan man då veta bebisen får ibsig tillräckligt liksom? Nästan alla jag känner ger ersättning, det är nog vanligare idag än att amma. Min sambo vill väldigt gärna att jag ska amma så givetvis ska jag ge det en chans men inte vara främmande mot att blanda det med ersättning.

2011-11-18 @ 09:47:26
URL: http://jennysparadis.blogg.se/
Postat av: Jenny W

Jaså jag började på familia 1 sep 2010 jobbade du där då? hur hamnade du/ni i göteborg?

2011-11-18 @ 12:04:21
URL: http://jennysparadis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0