Förklaring och tips

Självklart kommer ni aldrig att höra mig rekommendera hårprodukter ifrån mataffärerna.
och det beror inte bara på att jag är frisör.
Frisör är anledningen att jag vet VARFÖR dem är skit.

Så här är det.
Frisörschampo och ""ica" schampo innehåller till viss del samma ingredienser, MEN
För att kunna sälja dem till det billiga priset spär dem ut dem med vatten för att få fler ut utav det och för att kunderna sen inte ska förstå det , häller man i salt. Och salt vet ju alla att det binder vätska.

Jag har många gånger fått höra ifrån kunder som använt fruktis, sunsilk eller gloss att dem tycker deras hår blir så glansigt. Dåå måste det ju bra!
NEJ!
"ica" schampo innehåller massa silicon så gör att håret ser glansigt ut, men det lägger sig som ett skikt runt hårstrået och täpper till. Vill du sen någon gång göra en färg, slingor eller permanent, är det stor risk att färgen inte fäster riktigt, lockarna blir ojämna och det kan t.o.m bli kemisk reaktion ( håret börja ryka och koka)  vid blekta slingor.

Så slutsatsen. Lägg en extra slant på BRA schampo, balsam och inpackning. Det är det värt!

Nu till mitt tips.

Jag har sedan en längre tid tillbaka haft väldigt torr hårbotten.När jag började på min nuvarande salong, testade jag ett schampo vi hade där och efter bara 2 tvättar blev det bättre ovh jag har använt det sedan dess.
Tills förra veckan då det tog slut och jag inte hade möjligheten att ta mig till jobbet. Jag va "tvungen" att göra det förbjudna. Gå till ica......
2 tvättar senare med ett icke frisörschampo var min hårbotter lika torr igen.
Så idag köpte jag en STOR flaska med mitt älsklingsschamp och det andra åker rakt i papperskorgen.

så har ni torr hårbotten. Köp detta!


Kommentarer
Postat av: Kikki

Har de kvar mitt xl shampo och balsam i hyllinge? Börjar snart ta slut!

2011-11-11 @ 21:12:34
Postat av: farfar



http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Rapporter/miljogifter/Rapport%20Gifter%20i%20v%C3%A5rt%20h%C3%A5rMK%202.pdf

2011-11-13 @ 18:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0