Bm-besök

Idag blev en kort arbetsdag. Klockan 14.30 checkade jag ut och begav mig till barnmorskan.

Idag va psykologen där och pratade ( om saker som jag tyckte va ganska självklara )
Det är säkert bra med föräldrarutbildning, men jag känner tyvärr att dem mest säger onödiga och uppenbara saker.

Annars stack hon mig som vanligt och både blodvärdet, blodsockret och blodtrycket såg bra ut.

Bebis hjärta tickade på som det skulle och hjärtljudet låg på 153.
Jag frågade om det stämde som vissa säger, att höga hjärtljud är flickor och låga är pojkar. Hon sa att det inte stämde. Så det hjälpte mig inte heller i mitt gissande om könet.

Hon mätte magen och just nu ligger bebis liiite över normalt på SF-kurvan.


Nu är vi hemma igen och jag väntar in kvällens nöje: En unge i minuten.




Kommentarer
Postat av: Mimmi - med en liten kiwi i magen!

Skönt att allt såg bra ut :)

ja det är roligt att jämföra bilder, man inser nog inte riktigt hur stor man har blivit ^^

2011-05-02 @ 21:18:59
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/
Postat av: Mamma

Sötemage !!! Mormors lilla hjärta !

2011-05-03 @ 06:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0