v.22

Jag har nu gått upp 2,5kg!
Vilket kanske egentligen inte är så mycket, men för en person som sedan tidigare haft viktproblem känns det som ett helt ton!

Jag skulle absolut aldrig svälta mig eller göra något som på något sätt kan skada vår bebis.
Men eftersom jag redan innan graviditeten vägde ett par kilo mer än jag önskade, är jag livrädd för att gå upp för mycket.
Så för min egen skull och för att jag ska klara av resten av denna graviditet utan att bli deprimerad av min egen spegelbild, har ja nu beslutat mig för att "leva hälsosammare"

Man kan inte bara sitta och trycka i sig en massa mat och skit "bara för att man är gravid"




Nu ska jag gå och hälsa på gymmet...


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken fin mage!

Det tråkiga är att man kan gå upp utan att trycka massa mat och dylikt. Jag gjorde det iaf utan att vräka i mig. Men jag tycker du ska köra på som du gör nu. Ät husmanskost och rör på dig det är det bästa. Kram

2011-03-12 @ 12:21:04
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Lina

Absolut ska man vara hälsosam det mår ju bebisen också bra av! Jag säger samma som Emma, jag hade också bara gått upp ungefär som dig när jag var i v 22 och jag hade en sån liten mage (eller ja den var väl ganska stor i jämförelse med resten av kroppen) men jag tryckte inte heller i mig en massa! Det värsta var all vatten jag samlade på mig i slutet... Men eftersom du är så duktig och tränar och har dig kan jag slå vad att du är på din målvikt bara någon månad efter bebisen tittat ut! Jag blev ju förlöst med kejsarsnitt och hade varken kraften, lusten att träna eller röra mig efter Loke kom!

Men oroa dig inte Tina! Du är fin som du är, och den lilla bebismagen är ju ingenting jämfört med hur stora många andra är :)

Kram på dig

2011-03-12 @ 12:28:20
URL: http://lokesfamilj.blogspot.com
Postat av: Kikki

Ät mindre godis mer kan man inte göra!

Och titta inte för mycket på vågen!

Samlar man mycket vätska väger det mycket men samtidigt försvinner det otroligt snabbt!!



Ta inga helkroppsfotto i slutet hua vad svullen jag var :) hihi

2011-03-12 @ 13:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0