För tidigt att tänka på att få bort graviditetskilona????

Efter alla mina smakprov av kakorna ( för ja, det ingår faktiskt när man bakar ) tyckte jag att det nog behövdes en powerwalk.

Jag gick den  "vanliga" runda, och undertiden förvånades jag över alla joggare. Jag har nog aldrig sett så många hurtiga människor.
Plötsligt tycket jag inte min duktiga promenadsrunda va då duktig längre.

Hade någon frågat mig för ett par år sedan hade jag aldrig trott att jag skulle säga detta:
Jag saknar mina regelbunda joggingrundor som jag hade förra året!

Och visst, egentligen finns det väl ingen definitiv anledning att inte börja med det detta året också.

Men för det 1:a: Så tycker jag att det är på tok för kallt för att jogga nu. Jag klarar inte av att andas ordentligt i denna kylan.

Och för det 2:a: Så råder det så delade meningar angående att jogga under graviditeten.
Ena sidan säger att det är en jätte bra träningsform för gravida, medan andra sidan säger att man bör undvika det.
De allra flesta säger dock att man kan fortsätta med de flesta träningsformer i lagom dos och undvika maxpuls.

Min fråga är då:
Vad menas med lagom?
För jag har då aldrig varit med om att jag INTE varit slutkörd efter mina joggingrundor...

Så jag vågar helt enkelt inte riskera något och håller mig istället till mina raska promenader, cykling och lätt styrketräning.

Men efter sommaren är det hårdträning och maxpuls som gäller!

Detta är mitt mål:





Jag är inget stort fan av henne personligen, men jag är grymt imponerad av hennes träning och självdiciplin.

Men det är många månader framåt.
Nu ska jag bara koncentrera mig på att njuta av resten av denna graviditeten, resten tar vi tag i då.....









Kommentarer
Postat av: Jenny

Som jag har fattat det är denstörsta anledningen till att inte jogga att lederna i kroppen mjukas upp under graviditeten, och att joggibg då blir för stor belastning. Kan bidra till tex foglossning. Tror det är ok att jogga till runt halvvägs, men sen är nog promenader bättre!

2011-03-08 @ 21:12:21
URL: http://Majaochjag.blogspot.com
Postat av: Catrin

Tycker det låter lika bra med promenader och att njuta

av din graviditet! Precis som du bestämt dig för!

Känner du mer sparkar nu?

2011-03-08 @ 23:34:50
Postat av: Mamma

Jag håller helt och hållet med Catrin, njut av graviditeten, extrakilona ( som kommer att komma) får du ta itu med efteråt, men att promenera och cykla är bara bra !!!!

2011-03-09 @ 06:33:11
Postat av: Lina

Passa på att NJUTA!!! Resten ordnar upp sig sen :) Loke är nu 2 år och inte från nu har jag blivit lite 'fit' igen. men o andra sidan gick jag upp grymt mycket (23kilo) varav hälften av dessa kilo var vatten! Men som sagt Tina, fortsätt med dina promenader och njut under graviditeten :)

Kramar

2011-03-09 @ 07:23:21
URL: http://lokesfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0