vad är det jag känner??

Jag har genom hela graviditeten aldrig känt av någon sammandragning.
Det va t.o.m  att när jag va hos Bm en gång och hon kände på magen och sa:
"Nu fick du en sammandragning"
Så kände jag ingenting!

Men den senaste veckan tror jag att t.o.m jag fått uppleva det.
Men det är absolut inte så att jag måste stanna och vänta ut det, som alla säger.
Är det sammandragning ändå?

Igår när vi va ute och promenerade ( som för övrigt bara blir kortare distanser och saktare tempo ) kände jag som "hugg" i nederdelen/under magen vid några tillfällen.
Detta gjorde däremot lite ont!
Jag har även känt mig lite öm där vissa dagar.
Är det bebis som fixerar sig eller sparkar den bara på någon väldigt öm punkt?
Eller vad kan det vara?

Magen i  januari ( v.15 )    Magen förra veckan ( v.36 )

Annars är plutten fortfarande ganska livlig och rörlig därinne och jag tycker fortfarande att det är lika mysigt att ligga och titta när den rör sig.
Den är fortfarande "lugn" på det sättet att det aldrig är några smärtsamma sparkar eller rörelser. Men ibland kan det kännas lite obehagligt när det ser ut som att den är halvväg ut genom magen.

Jag önskar att jag hade kunnat sova bättre, men pga obekvämlighet, illamående och myggbett vaknar jag hela tiden och får inte ro i kroppen att ligga still och somna om.
Detta resulterar i att jag blir trött, småirriterad och nedstämt hela dagarna istället.
Nu tycker jag att denna graviditeten kan vara slut!

Kommentarer
Postat av: Kikki

Sammandragningar=magen drar ihop sig och känna hård måste inte kännas!

Huggen i magen längre ner kan nog vara bebis som gräver sig ner eller att det drar i ligamenten det kan kännas som hugg!!

2011-06-26 @ 13:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0