Sömnlöshet

Alla säger till mig att "passa på att sova och vila mycket nu innan förlossningen"

Men hur lätt är det egentligen när man knappt får en blund på nätterna?

Igår somnade jag runt 22.45, 1h senare va jag vaken igen och sen fortsätter det så heela natten. Vaknar MINST 1gång/ h
( om jag överhuvudtaget haft turen att lyckas "somna om" innan det är dags att vakna igen. )

Jag blir extremt rastlös och skiter till slut i det och går upp.
Inte alls speciellt utvilad eller pigg.

Så snälla:
Antingen får denna ungen komma ut NU, eller så får någon droga mig så jag kan få några timmars sömn.

Om jag ändå ska vara vaken, kan det lika gärna bero på en bebis som håller mig vaken.....

Kommentarer
Postat av: catrin

Känner igen det där och håller med dej precis hade bebisen varit ute hade man i alla fall haft något att göra när man ändå inte kan sova. Det är så jäkla frustrerande! grrrr.....

2011-07-10 @ 10:50:21
Postat av: Ina

Var samma för mig! Hade ont överallt o vaknade så fort jag rörde en fena! Men jag tror inte man behöver sova för att samla krafter! Bara sitta still i soffan eller göra grejer man själv gillar i tycker är avkopplande är nog minst lika bra! Hormonet som gör att man inte behöver sova så mycket när bebisen kommit kanske redan kickat in! Försvinner ur kroppen när bebisen är runt 4-5 månader sen! DÅ ska du se till att vila mycket för att orka! Får Patrik ta över! Det gör han nog gärna! =) kram på er!

2011-07-10 @ 12:21:00
Postat av: Kikki

Kanske därför jag är mer trött nu än innan! Det där med hormonerna som Ina skrev! Har aldrig varit så här trött!!

2011-07-15 @ 17:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0