En liten sjukhusberättelse

När man tänker på alla olyckor och sjukdommar är det lätt att säga " det händer bara andra, det händer inte mig"
Men det hände oss!


Några dagar efter jul när Olivia blev sövd för första gången endast 5 månader gammal,och vi låg på uppvaket, kom det in ett annat barn.
Det gjorde genast lite extra ont i mitt hjärta och jag ville egentligen inte titta.
Men jag kunde inte låta bli.

Denna stackars flicka va 6 år gammal och vägde endast 16 kg.
Hon hade bara lite "stubb" på huvudet och hade precis fått 12 tänder utdragna.
Vi misstänkte att hon drabbats av cancer i munnen.

Jag och patrik tittar lite på varandra och jag tror vi tänker likadant.
Tack och lov att Olivia "bara" har epilepsi.
Jon kanske får men för livet, men hon kommer iallafall att ha ett liv.
Det kunde ha varit värre........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0