Need no sleep....eller???

Jag har en fråga till alla er föräldrar därute.
Alla säger att nyfödda bara sover och äter
Stämde det på er?
HUr mycket sov era barn de första 2 månaderna?

Att Olivia sover väldigt lite behöver jag ju inte upprepa mig om, men när hon väl sover på dagarna är det så korta pass. Vi pratar inte 2-3h som "experterna" skriver överallt.
Utan oftast är det bara 30min ( om ens det ) innan hon vaknar igen.
Jag ser ju på henne ( och märker på hennes skrik ) att hon fortfarande är trött.

Beror detta på magen eller tycker vår fina dotter helt enkelt inte om att sova????
Hur ska vi få henne att sova mer och längre?

Idag är det sol och ganska varmt, så vi ska tillsammans med Ina och hennes son promenera in till stan en runda.

Dagen till ära, bär Olivia en riktig färgexplosion.



Kommentarer
Postat av: sara

Prova att ge lite ersättning efter amningen och se om hon orkar äta mer, möjligt hon inte känner en "riktig" mättnadskänsla.

2011-08-26 @ 15:45:27
Postat av: Anonym

Kom in och fynda på stylegirls sommarutförsäljning! -> http://www.stylegirl.se/utforsaljning.aspx , vi gör just nu plats för höstens nyheter & erbjuder earcuffs från 19:- , örhängen från 5:-, armband från 10:- och halsband från 49:- Ta chansen, utförsäljningen pågår tills 1/9-11!



Varmt välkommen in i shoppen :)

2011-08-26 @ 16:03:43
Postat av: Viola

Hej du! Kika gärna in på min blogg där jag lägger upp nya outfits dagligen, massor med inspiration! Ha en bra dag :)

2011-08-26 @ 16:15:23
URL: http://madebyviola.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med Översta talare Sara, vi körde både bröst och ersättning och Loke sov gott eftersom han var riktigt mätt och belåten :) Lycka till, kramar

2011-08-26 @ 16:35:37
URL: http://Lokesfamilj.blogspot.com
Postat av: Rebecka'

Fin & sjukt bra blogg sötnos! :) i like it'

2011-08-26 @ 16:40:05
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej! Kikar in på din blogg ibland vill först säga grattis till lilla Olivia! Det där med sömn är klurigt, min E sov t.ex bara en halvtimme (kunde klocka honom) på förmiddagen, men vid lunch tog jag med honom ut på promenad och han somnade alltid i vagnen. Sen vaknade han nästan alltid så fort man kom in igen, så vi började köra ut vagnen på balkongen och då brukade han kunna sova en-två timmar till. Önskar bara att han kunde göra det fortfarande... ;) Så är hon en vagnsovare, pröva ordentliga promenader och har ni balkong, testa att låta henne sova där, speciellt i höst när luften är kall och klar!

2011-08-26 @ 17:54:16
URL: http://Whatabouttheroses.blogspot.com
Postat av: farmor

Det är kanske inte tillräckligt lugnt? TV borde absolut inte vara på. Försök annars att lägga henne i vagnen ute när det inte regnar. Frisk luft brukar göra susen. Gjorde i allerfall hos våra barn.

Lycka till. puss och kram farmor och farfar

2011-08-26 @ 18:33:15
Postat av: Kikki

Finns många tips och råd, men inte alla funkar på alla! Lukas sov gott till dammsugaren ;) hihi!! I vagnen ute är ett bra tips! Du känner henne bäst!

2011-08-26 @ 19:42:33
Postat av: Jessika

Jag ahde samma bekymmer. Lilla Cassandra sov bara 20 minuter i taget och var sen jättetrött. Jag provade massa hit o dit men inget hjälpte. Så köpte jag en bok som heter "somna utan gråt". inte för att hon somnade gråtande utan för att den även handlar om att få dem att sova längre. Den funkade sjukt bra. Har lånat ut den några gånger med lika bra reslutat. Författaren heter Elisabeht pantley och boken är billig på adlibris tex. Väl värd dom tiorna den kostar. Googla den och se om det låter som något för dig.

2011-08-26 @ 19:54:31
URL: http://vrbebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0