När tålamodet och orken sätts på prov. Hur gör man?

Jag skrev ju en gång tidigare att vi hade en sån lugn och snäll tjej som aldrig skrek och bara åt och sov hela tiden.
Att jag fick väcka henne om nätterna annars hade hon sovit genom hela.

Jag tar tillbaka det igen.

Hon är självklart fortfarande världens underbaraste, och hon äter om möjliget ännu mer nu, men det där med sömnen uttalade jag mig nog för snabbt om.

Den senaste tiden har hon börjat att sova allt mindre om dagarna. Ibland bara en gång, och utöver det annars bara några snabba powernapar på 5-10min.
Och inte betyder det att hon sover bättre på natten.
Hon vaknar ungefär var 3:e timme för att äta.
( vilket i sig inte är något konstigt antar jag )

Men det hela resulterar ju i en övertrött och väldigt gnällig bebis.
Något vi fick uppleva igår.

Efter att bara ha sovit 1 gång á ca 2h på hela dagen, tyckte jag vid 17.30 tiden att det verkligen va dags för att sova lite.
Det tyckte inte Olivia.

Jag testade en lång promenad, vilket gjorde henne tyst och lugn.....men fortfarande vaken.


När vi kom hem fortsatte hon skrika hyseriskt och vägrade sova trots att hon knappt kunde hålla ögonen öppna.
Samtidigt bajsade hon i ett och vi sprang och byte blöja stup i kvarten.
Så jag antar att hon var lite dålig och hade ont i magen.

Äntligen när klockan va runt 23.00 gav hon upp och somnade.


Idag däremot verkar hon ta igen förlorad sömn.
Vi gick upp 9.15 och när klockan var 13.30 hade hon redan hunnit med att sova 2 ggr.
Och dessutom delvis i sin egna säng.


Hon har ju hittills nästan alltid vägrat att sova i sin säng, så kikki gav mig tipset om att bulsa upp med filtar så det blev lite trångare för henne.
Sen kom jag på ideén med lakanet över sängen för att skapa lite mörker.
Hon älskar ju att ligga i vagnen och där har vi alltid en filt för.
Får se om det fungerar i natt.

Hur mysigt det än är att ha henne sovandes i vår säng, så hade jag gärna velat att hon sov i sin egna säng.




Olivia i sin fina klänning.
Hon växer nu och kan t.o.m ha vissa kläder i stl 56.


Föresten så fick vi vårt ( Olivias ) första barnbidrag idag.
Häftigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0