v.29 ( 28+0 )

Idag va det dags för en ny vecka. V.29

83 dagar kvar




Jag mår fortfarande jättebra och har varken problem med illamående, foglossning, halsbränna eller vadkramper.

Mitt enda "problem" är kroppstemperaturen.

Eftersom jag jobbar i en "glasbur" med massa varmluftsblåsande fönar hela dagarna. Kan det ibland ( ofta ) blir ganska varmt och svettigt när man har mycket att göra.

Att det sen börjar bli sommar ute och solen står och gassar på genom fönsterna gör det ju inte mindre varmare.
Lägg sen till en gravid kvinna och vad får man då??
Jo en genomsvettig-tomatansikte-människa.


Och än är det bara april.
Hur ska det gå i juni månad??????


På måndag är det dax för ett besök hos Barnmorskan igen.
Denna gången är jag inte rädd för att bebis inte lever eftersom jag kännt av den betydligt mer.

Jag är däremot rädd för att hon ska fråga mig om min vikt igen.
Jag har sedan de senaste besöket för ca 1 månad sen, gått upp ca 1½kg, och vågen visar nu på +6kg!
Sist sa hon till oss att man egentligen inte behövde gå upp mer än 10kg under en normal graviditet.
Känns som att  jag inte kommer kunna hålla mig till det.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Syster sluta nu titta på vågen!! Man går upp i vikt och sen trillar de av igen!! Dumma barnmorska som säger så, hur många går upp så lite??

2011-04-30 @ 22:56:34
Postat av: Mimmi - med en liten kiwi i magen!

En graviditet väger ju ändå mellan 9-15 kg! Så inte behöver du vara orolig! En vän till mig gick upp 35 kg.. DET är mycket :P

2011-04-30 @ 22:59:38
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag gick upp 18 kg med Moa! Men en hel del trillar av med en gång.

2011-05-01 @ 14:42:49
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: Catrin

Jag förstår inte riktigt din bm resonemang!

Du är INTE stor, du har en hur fin mage som helst.

Dessutom är 6kg allt du gått upp hitintills är det väl inte mkt!

Det har jag oxå och det enda lagför höra är hur liten jag är

och att om jag verkligen inte har långt kvar! Det börjar bli

fruktansvärt jobbigt att lyssna på nu det oxå!

2011-05-02 @ 00:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0