Dumsnål?

Jag må bli kallad snålkärring, men själv kallar jag det protest.
( tror pappas gener i mig börjar komma fram lite :) )

Låt mig berätta:

Om man köper ett månadskort på vagnarna/bussarna inom Göteborgs kommun, kostar det 445kr.
Då kan man tex sitta i över 30min och åka till Frölunda, Bergsjön och Angered, som ligger långt åt helvete.
Men om man som jag ska ta bussen 10 min till jobbet, måste man betala 785kr.
Bara för att det hör till Partille kommun!!!!


Detta tycker jag är helt sjukt och därför protesterar jag, och denna månaden köpte jag bara ett "Göteborgskort"
Så nu åker jag 5min med bussen fram till kommungränsen, för att sen hoppa av och promenera de sista 4 hållplatserna, vilket motsvarar 15 min promenad. ( och vice versa på hemvägen )

Håller ni med mig eller tycker ni att jag bara är töntig och snål?


Vilket fall som hellst så tjänar jag 340kr/månader och får dessutom lite välbehövlig vardagsmotion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0