Barnmorskan

Idag va det dags för andra riktiga kontrollen/ föräldrarutbildningen hos bm.
Idag handlade det om ammning och andning.
Vi fick se på en film om ammning, som jag egentligen nästan tyckte va för mycket.
Det va mest en massa närbilder på ett gäng gigantiska tuttar och bröstvårtor som dem tryckte upp i barnets huvud.
Efter det fick vi göra en övning inom psykoprofylax, vilket jag sen kunde använda mig av under själva kontrollen, då hon inte bara stack mig i fingret utan även i armen.
( dem verkas väldigt stick glada på det där stället så kanske man kan lindra sin nålfobi något efter denna graviditeten.)
Sen mätte vi magen och lyssna på hjärtat.
Allt såg bra ut, förutom vikten som jag tycker är för mycket och bm tyckte att jag skulle minska på kakorna.
Vilket jag självklart lydde ordagrant och gick raka vägen till jobbet och tryckte i mig massa kolor.
Idag va det dags för andra riktiga kontrollen/ föräldrarutbildningen hos bm.
Idag handlade det om ammning och andning.

Vi fick se på en film om ammning, som jag egentligen nästan tyckte va för mycket.
Det va mest en massa närbilder på ett gäng gigantiska tuttar och bröstvårtor som dem tryckte upp i barnets huvud.
Efter det fick vi göra en övning inom psykoprofylax, vilket jag sen kunde använda mig av under själva kontrollen, då hon inte bara stack mig i fingret utan även i armen.
( dem verkas väldigt stick glada på det där stället så kanske man kan lindra sin nålfobi något efter denna graviditeten.)
Sen mätte vi magen och lyssna på hjärtat.
Allt såg bra ut, förutom vikten som jag tycker är för mycket och bm tyckte att jag skulle minska på kakorna.
Vilket jag självklart lydde ordagrant och gick raka vägen till jobbet och tryckte i mig massa kolor.

Kommentarer
Postat av: Mimmi - med en liten kiwi i magen!

Jag vill också börja på föräldrautbildning!

barnmorskan har fortfarande inte ens nämnt nånting om det.

Ska nog tjata lite på henne.

2011-04-08 @ 23:48:10
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/
Postat av: Kilki

Bara vänta tills du själv sitter där med tutten i vädret och trycker den i bebis mun :) haha!!!

Ha så trevligt i helgen!!

2011-04-08 @ 23:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0