Husfru med en baktanke

Eftersom jag tycker om att laga mat, ( speciellt när någon annan än jag själv också äter ) och  ibland har en tendens att bete mig som en mamma mot Patrik när det gäller mat, kommer det bara naturligt att det är jag som för det mesta har hand om maten i detta hemmet!
Och det fungerar ju bra så länge jag är här uppe, så fort jag åker ner igen består Patriks mat ofta och gärna av korv, pizza, hämtmat, korv,resturangbesök och mackor.
Ingen bra mat!


Så vad gör man då för att undvika att släppa skräpmatskungen lös när jag inte är här?
Jo, man ger han en anledning att inte behöva det!
Man gör färdiga matlådor till honom!

( Tro nu inte att jag bara gör min "bantar" mat till honom. Nej, nej, det här är ordentliga måltider med mat från hela kostcirkeln )


Tidigare i veckan gjorde jag lasagne.
Idag gjorde jag:
Köttbiffar med Bulgur och stekta grönsaker:



Köttbullar,sås och potatismot ( +stekta champinjoner och morötter )



Självklart är både köttbullarna, såsen och potatismosen hemmagjord!
Inga Mamma scan , eller halvfarbrikat här inte!!


Vår egna variant av paella:
Bulgur,wokgrönsaker och räkor i cocosmjölk





Nu är han förberedd för några dagar utan mig, och jag slipper tjata lika mycket!
Ikväll blir det dock ett undantag.
För ikväll är sista kvällen innan jag åker hem igen och då ska vi ut och äta på restaurang tillsammans!


Kommentarer
Postat av: kikki

du skämmer ju bort patrik!!!

2010-09-08 @ 19:00:28
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Patrik

Vi skämmer bort varandra, fast på olika sätt.. :)

2010-09-09 @ 12:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0