Jag älskar mitt nya jobb!

Jag kan vara ärlig och erkänna att jag tycker inte att det är kul att jobba!
Iallafall inte heltid!

Därför väljer jag gärna att, om det bara går och fungerar för mig själv, att jobba deltid.

Men det betyder absolut inte att jag bara sitter hemma på rumpan och lever på bidrag.
NEJ NEJ!
Om jag väljer att jobba mindre än 100%, då ska jag heller inte ha rätt till att stämpla upp resterande timmar.
Vad jag vill komma fram till med detta är att jag verkligen gillar mitt nya jobb.
Förrutom det faktum att mina arbetskamrater är hur trevliga, roliga, avslappnade, öppna och allmänt sköna människor som fick mig att känna mig som "en i gänget" redan första dagen,  så har jag exakt de arbetstider jag önskar.
Jag jobbar (9-18) måndag, onsdag och fredag ( och sen varannan helg i skåne )
Detta innebär att jag hinner inte blir uttråkad innan jag är ledig.
Veckan springer snabbt förbi, jag slipper söndagsångesten och "den långa arbetsveckan" existerar inte ens.
Men, inget gott som inte har något "dåligt" med sig.
I detta fall lönen!

Jag lever ju knappast något lyxliv med de pengarna jag får.
Men det bryr jag mig inte om!
Så länge jag slipper gårunt i begagnade söndriga kläder och leva på nudlar och knäckebröd, så är jag glad!
För mig väger trivsel och fritid MYCKET högre än pengar och lyx!

Håller ni med mig?

Kommentarer
Postat av: Jenny

JAA, jag håller med!! Fritiden är så mycket viktigare än de extra pengarna. Vill verkligen inte jobba heltid heller, 40 timmar i veckan är för mycket!

2010-11-02 @ 09:29:03
URL: http://Majaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0