Cupcakes

Idag är både jag och Patrik lediga.
Medan han blev trött och la sig och vila en stund, blev jag rastlös och ställde mig i köket för att baka.
Idag blev det cupcakes.

Steg 1:



Jag började med att göra några muffins.
vanlij
choklad
och tiger muffins.

Steg 2:

Sen blandade jag ihop 2 olika glasyrer och 2 olika fyllningar
Glasyr 1:
Kakao
florsocker
kaffe
smält smör

Glasyr 2:
florsocker
vaniljsocker
varmt vatten
smält smör

Fyllning 1:
frysta hallon

Fyllning 2:
Choklad och vaniljcreme.
(pulverpåse som man blandar med mjölk )


Steg 3:

Skär av en bit av toppen och ta bort lite av innehållet.



Steg 4:

Fyll muffinsen med fyllningen och sätt på locket igen.
Steg 5:

Bred på glasyren och dekorera hur du vill.
jag hade inget roligare hemma så jag tog cocos och pärlsocker.
KLARA!



Kommentarer
Postat av: Kikki

ser mumsiga ut!!!!!!!

2010-10-21 @ 20:10:15
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Lina

mmm vad gott det ser ut!!!

2010-10-22 @ 21:36:54
URL: http://moa.clippern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0