gesäll??

Som många vet finns det ju något som heter gesällprov inom frisöryrket.
Av olika anledningar gjorde jag aldrig det.
Hittills har det inte direkt påverkat mig i mitt arbete. Jag har fått samma lön och förmåner ändå.
Fram tills nu

På den salongen jag är på nu är chefen väldigt noga med att man ska ha gesäll, annars förtjänar man inte att ha samma lön!
Personligen tycker jag egentligen bara att gesället är en "onödig" pappersbit.
Det gör mig absolut inte till en bättre frisör.
Och hade jag varit chef, skulle jag bry mig betydligt mer om erfarenhet och kunskap.
Men så kom vi igår in på diskussionen igen på jobbet och chefen tyckte absolut att jag skulle göra det!
Hon betalar kostnaden för provet, hjälper mig med modellerna och jag får tid att träna på salongen.
Helt plötsligt börjar jag ångra mig.
Ska man kanske göra det förbannade provet ändå?????


Någon som är intresserad av att ställa upp som modell för följande moment:
  • damklippning
  • kort herrklippning inkl. fönvågning
  • valfri herrklippning
  • långhårsuppsättning
  • kort aftonfrisyr ( ej klippning )
  • gråhårsfärgning, ljusfärgning eller färgning






Kommentarer
Postat av: Kikki

Om mitt hår räknas som långt får du gärna pröva en uppsättning på mig :)

Jag tycker du ska göra provet om hon betalar!!

2010-11-17 @ 08:32:50
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Mamma

Klart du skall göra provet... och jag ställer upp om det går att göra något med detta tråkiga hår.. Madde ställer också upp med håruppsättning !!!

2010-11-17 @ 16:27:38
Postat av: Pappa

Jag ställer också upp, men vet inte under vilken kategori jag platsar.

2010-11-25 @ 06:54:09
Postat av: Nettan

Jag tycker också du ska göra provet och ställer upp som modell om det behövs. Tyvärr vill jag ha kvar det långt och samma färg men det kan kanske behövas sånt också

2010-11-26 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0