Fattigmansliv

Jag har vid flera gånger nästan skrytit om att jag bara jobbar halvtid och ändå har så mycket pengar.
Detta är någon jag fått äta upp nu. Den senaste lönen blev sämre än jag trott och nästa kommer bli ännu värre. Tyvärr följer inte utgifterna samma linje, utan bestämde sig istället för att gå tvärtemot och öka enormt.


Så vad gör man då?
låter in sig, slänger räkningarna och hoppas på det bästa?
lägger sista pengarna på skraplotter?
Skiter i att åka till Göteborg och därmed ha ett förhållande utan att träffas?
Bantar ner alla "onödiga" utgifter?

Jag kör på det sista och lever därför den närmsta tiden på nudlar, ärtsoppa och havregsynsgrön. (tur man tycker om det)
Billigare än så kommer man ju knappast undan...




ps. Är det någon som vet vart man kan hitta billiga jordgubbar nu? var tog de spanska goda vägen?
Jag vägrar betala 50kr för ett paket jordgubbar från Holland!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0