and so I left him with a pie.......

Har precis blivit avpussad av min älskling och är nu åter på väg ner mot skåne.
Har inte gjort något vettigt idag och eftersom Patrik önskat sig paj hela helgen, slängde jag ihop en till han innan jag åkte.
Denna gången blev det en annan variant
tacokryddan kycklingfärspaj med grönsaker:

Pajdeg:

mjöl
en kladd margarin
vatten
mjölk
bakpulver
lite salt
en nypa socker
Eftersom jag oftast lagar mat utan recept, har jag inga exakt mått. Blanda ihop till en deg och tryck ut i en smorjd ugnsäker form. ( du behöver INTE förgrädda pajdegen)



Fyllning
1 paket kycklingfärs
1 tacokrydda
½-1 paprika
några champinioner
1 paket coctailtomater
ca 5 ägg
en skvätt mjölk
några lökringar
1. stek färsen och blanda i kryddan
2. stek grönsakerna
3. lägg i färsen i formen och sen grönsakerna
4. vispa äggen och mjölken lätt och häll sen över pajen
5. Toppa med lökringarna. ( kan även ta ost om man känner för det )
Grädda i ugnen på ca 180-200grader tills äggblandningen stelnat. Kolla så inte pajen blir bränd. sänk i såfall värmen eller lägg på folie





Smaklig Måltid


( om den va god får ni fråga Patrik, men kanterna va, som ni kanske ser goda ) =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad duktig du e Tina och vad gott det ser ut!!

2010-05-04 @ 21:31:16
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: kikki

kanske du kan bjuda på på tisdag fast utan lök med ost vill jag ha

2010-05-04 @ 21:36:47
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0