Tandläkarskräck

Ringde till min tandläkare imorse för att se om hon möjligen hade en akuttid till mig i veckan.
Tyvärr fick jag först detta svaret:
"Hon är på mammaledighet"

Jaha, tyder det på att det av ett tag sen man va hos tandläkaren då?

Fick iallafall en tid nästa vecka hos hennes man istället.
Får hoppas det går bra.

Detta blir ( trots 3 års boende i Göteborg) 3:e gången på säkert minst 10 år som jag går till en annan tandläkare än min!
Både de gångerna va just i Göteborg och  båda gångerna slutade det med att jag va livrädd, asförbannad och ledsen, och efter ringde jag direkt till mamma och grät som en 12 åring!

Jag har alltid haft tandläkarskräck, men efter att ha varit stamkund hos min tandläkare, har den sakta med säkert blivit bättre, och jag känner mig så trygg med henne och därför känns det nu återigen jobbigt att gå till tandläkaren.

klart jag önskar henne stort grattis och lycka till med nya bebisen, men jag kan ändå inte låta bli att tänka
"va hon tvungen att trycka ut en bebis just nu????"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0