So fresh and so clean

Jobbade idag till 17.00. Tokfullt hela dagen.
Visst att det är skolavslutningar och studenter, men varför vill man spendera en sån underbar sommardag inne i ett köpcentrum?

Kom hem, bytte om och begav mig ut på en långpromenad längs havet.

Kom hem, åt och satte mig i soffan.
"klockan är 20.00 och resten av kvällen ska jag spendera i soffan framför tv:n. SKÖNT,tänkte jag"
Men det tog inte många minuter innan rastlösheten kom och jag blev helt uttråkad. Tv:n visade bara skit och någon film hade jag inte hemma.

Vad gör man då, tänkte jag....?
När plötsligt pappas lilla söta ansikte dök upp i mitt huvud.
"du kan ju alltid städa, så har du något att göra" är en typisk kommentar ifrån honom.

Och vad tror ni att jag gjorde?

Jo, fram kom städgrejerna. Det blev ordentligt undanplockat, diskat, dammat, dammsugat och våttorkat.

Rent och fint med andra ord!

 

Hittade även en produkt i städskåpet som va just till avlkalkningar i badkar och toalett. Så varför inte köra på det också. Mitt badkar har börjat gulna i botten den senaste tiden.

Och visst tog det bort det , men jag tror nog det tog bort lite för mycket!



nu ser det mer ut som graffittimålning och det börjar smått matcha ursprungsfärgen
(som ni ser överst på bilden)


Kommentarer
Postat av: Kikki

vad duktig du är!

2010-06-06 @ 09:51:39
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: pappa

nä men va kul, att du kom o tänka på din gamle pappa...

2010-06-06 @ 15:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0