Imorgon är en annan dag....

Efter min deppdag igår vaknade jag imorse vid 8 och tittade direkt ut genom fönstret.
MOLN!

Sur hoppade jag tillbaka ner i sängen och mumlade något till Patrik i stil med
" vi kan lika gärna gå och begrava oss igen"

Någon timme senare vaknade jag igen och till min STORA glädje hade nästan alla molnen försvunnit och solen lös klart!
Hurra, tänkte jag och flög upp ur sängen, slängde i mig frukost och tog på bikinin.
Här skulle det solas!

Strax efter 10 låg jag nere i parken och t.o.m Patrik kom och höll mig sällskap när han vaknat till liv.
Och där har vi sen legat fram till nu, då jag lämnade mannen med Pierre och ölflaket, för att gå upp och äta och duscha.
Det märks att man varit ute i solen hela dagen kan jag säga.
Det är glädje och sommar i själen, men kroppen fick nog lite mer än den tål. Så magen och bröstet har numera en lite rödare ton.
Men som jag alltid säger när det gäller solbränna:
" Det som är rött idag, blir brunt imorgon"

     



Inte ens en fågelbajs som kom flygande precis framför ögonen på mig, kunde förstöra min dag.

 


Idag har varit underbart och jag ser fram emot fler sådana dagar i sommar.

Imorgon är midsommarafton, och den ska spenderas på Hisingen med grillning och fest ute i solen ( som förhoppningsvis är framme )

Hoppas alla ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0