Världens lättaste sätt att sticka en mössa.

Jag satte i gång med stickningen redan igår kväll och slutade inte förrän jag hade en färdig mössa i min hand.
Va det svårt? Nej
Tog det lång tid? Nej
Blev det fint? JA!

Läste man bara instruktionerna ordentligt va det inga som hellst problem
Däremot upptäckte jag att det nog finns olika storlekar på "hjälptillbehören", för det finns inte en mörjlighet att man ska kunna göra en mössa till en vuxen människa med det jag hade.
Så det blev en liten mössa







Tack vare en pappersbit och lite garn, ( ni vet så man alltid gjorde när man va liten ) fixade jag lätt "tofsen" till mössan.

Och resultatet:



Nu väntar min mössa bara på att dess ägare ska komma till världen så den har ett litet huvud att värma i vinter!

Kommentarer
Postat av: Kikki

Han kommer lagom tills det är dags att använda mössan som är jätte fin

2010-07-28 @ 19:36:53
URL: http://Www.theotilda.blogg
Postat av: Lina

Så fin! Vad duktig du e Tina! O lilleman kommer säkert att vara riktigt varm o go i den mössan.

2010-07-28 @ 22:50:58
URL: http://moa.clippern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0