Amor vincit omnia

Jag är en sucker för kärleksfilmer så därför kan jag inte låta bli att berätta en verklig kärlekshistoria.

En tjej på mitt jobb är gift sedan över 1 år tillbaka och tillsammans med sin man väntar de sitt första barn till vintern.
De borde ju överlyckliga och superkära........MEN....


hennes man bor i makedonien!

De har inte träffats sedan i mars ( då de i och för sig fick sig en bra avskedsgåva ) , vilket betyder att han har missat halva graviditeten, inte kunnat vara där och stöttat sin fru när hon mått dåligt, inte sett hur magen växer och inte fått vara med på det första ( och numera enda ) ultraljudet. han har inte fått chansen att skapa sig en relation med sitt barn ännu. Ett barn som är här om bara några månader.
Samtidigt sitter hon här i Sverige, ensam i en lägenhet och tvingas gå igenom en graviditet utan sin man.

men jag kommer snart till det positiva....
För det blir bättre!

Efter 2 års distansförhållande/äktenskap med dagliga telefonsamtal. Otaliga samtal med diverse myndigheter. Massor av tårar, besvikelse och förhoppningar är tiden äntligen här!

Hans ärende har blivit beviljat och han kommer på TISDAG!

Jag är så otroligt glad för deras skull. Äntligen kan de få vara den familj som dem hela tiden drömt om. De kanske har "missat" början av deras gemensamma liv, men vad spelar det för roll när dem har hela framtiden tillsammans.!!


Så när jag nu än en gång sitter på tåget påväg till min älskling i Göteborg, och tänker på den veckan som gått sedan vi träffades senast. Hur mycket jag saknat och längtat efter honom, kan jag inte förstå hur det måste kännas att inte få träffa, se, röra den person man älskar på flera månader.


Helt plötsligt framstår vårt deistansförhållande som värsta lyxen.
Oavsett om det är långt avstånd, kort avstånd eller inget avstånd alls, så kvarstår ändå en sak:

Amor vincit omnia
"Kärleken övervinner allt"




Kommentarer
Postat av: Kikki

ah vad härligt för henne att äntligen få hem sin man! men varför får de bara ett ultraljud??

2010-07-24 @ 22:28:44
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: kikki

är nog olika från stad till stad. vårt sista ul är v.34.

de kan ju gå på ul om de vill men får betala själva!

2010-07-25 @ 10:57:59
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0