JÖNKÖPING!

I förra veckan när jag va i Göteborg och träffade Majsan en dag, kom vi fram till att hon och jag ( med betoning på jag ) behövde en tjejkväll. Och istället för att köra på det gamla vanliga "tråkiga", med tacos, förfest och lite utgång, körde vi all-in och stack i väg på en 24h tågtrip.

Destinationen gick till Jönköping ( Jönkan, som dem där själv kallar det ), av den enkla anledningen att det va lagom avstånd, billiga tågbiljetter, bra hotell.

Kl, 14.02 i Tisdags avgick tåget från Göteborg och samtidigt korkade vi upp första vinflaskan. Ca 10h senare tömde vi den sista ölen/cidern.

Tågresan flöt snabbt förbi, tack vare dryck, godis, kortspel och tjat.



ber man mig gå till världens bästa godisbutik ( 4 gott ) och shoppa loss, är det inget konstigt alls att man kommer därifrån med typ 1,5kg.
Men gott va det!





Väl framme i Jönköping ( som vi även fick veta ligger i Småland ) checkade vi in på vårt väldigt fina och prisvärda hotell. Korkade upp flaska nr 2 och drog fram ölen.


Sen gjorde vi oss snygga och stack iväg och åt på en underbar grekisk resturang. jag blev lite smått förälskad i den unga servitören, som gav oss en utomordentlig service, gratis dricka och en hel tallrik med extra tillbehör.
Självklart dricksade vi han bra!





Tack och lov hade majsan tagit med sig lite roligare kläder än jag, så denna snygga klänning fick jag låna.





Efter restaurangen, skuttade vi bort till O`Learys, som enligt sötnosen, va det mest livade stället i Jönköping...på en tisdag!

Där spenderade vi resten av kvällen tills det va dax att krypa ner till sängs.


Onsdagen vaknade vi, efter en gudomlig nattsömn, 08.30, något bakfulla, men inte värre än något  en brak hotellfrukost kunde lösa.
Jag åt nog för en hel dag och lite till, för inte förrän sent på eftermiddagen fick jag sen tvinga i mig något att äta, bara för att man måste äta!


kl.12.00 avgick så resan hemåt igen och den gick lika smidigt som ditresan.

Tack kära Bästis för ett underbart dygn tillsammans!









Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som ett härligt dygn! (förutom baksmällan)

2010-08-06 @ 18:11:57
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0