All kritik till SJ

Sitter nu på tåget på väg till Göteborg. Men att hitta "min" sittplats va inte det lättaste.
Jag bokar alltid en reserverad sittplats och betalar gärna då de 43 extra kronorna för att vara säker på att jag slipper hoppa runder hela resan. Så även denna gång.
Jag hade fått vagn 11, plats 86.

Tåget kommer och jag ser vagn 1, vagn 2 vagn 3 vagn 4. Men ingen vagn 11.
Nähe tänkte jag. jag hoppar på och frågar dem som jobbar.
"vagn 11 är samma som vagn 1" får jag som svar.

Toppen, tänker jag och traskar fram till plats 86, ber damen snällt att flytta sig då jag bokat den platsen.
Som svar får jag: Det har jag också, och hon tar fram sin biljett. Vagn 1 plats 86.

"Jaha, då blev det ju lite problem, säger jag lite lättsamt."
"nej, DU fick problem, säger damens man arrogant och tittar sen bort.

Jag sätter mig på en annan plats så länge och frågar biljettgubben igen när han kommer, och tydligen har dem tagit bort hela vagn 11 på denna resan, men han sa att platserna går jämt ut ändå, så sitt du kvar.
Ja, men tack då. Tänk om någon annan kommer och har bokat just denna platsen jag sitter på nu då?! Ska jag bara snällt förflytta mig då, trots att jag faktiskt betalat extra för att slippa just det!!!???

Kritik till SJ  och kritik till surgubben som inte lärt sig att vara lite trevlig mot sina medmänniskor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0