Jag blir så förbannad...

på folk som inte kan bete sig som normala människor!

Överlycklig som jag var över att jag idag äntligen skulle få hämta mina nycklar till lägenheten, beger jag och mamma oss först till färgbutiken för att hämta färg till hela lägenheten+ tak + snickerifärg + tillbehör. ( självklart hade den glömt att skriva upp hälften så det blir att ringa förvaltaren imorgon igen ) Vi lastar in allt i bilen och jag ringer för 3:e gången till han som nu har lägenheten. Fortfarande inget svar.
( Kan ju berätta att vi senast i söndags pratades vid och bestämde onsdag eftermiddag/kväll )
Eftersom idioten inte svarar, åker vi och äter så länge men klockan går och ingen som ringer tillbaka och fortfarande ingen som svara när jag ringer.

Trots att jag vet att han redan flyttat ut, testar vi med att åka dit och ringa på dörren.
och visst, till våran stora förvåning, öppnas faktiskt dörren.
men inte av han som stått på kontraktet och som jag pratat med, utan hans bror.
Denna människan "förstår" lägligt nog inte svenska så bra och står mest och rycker på axlarna.
Lägenheten är inte ens tömd ( det hänger t.o.m fortfarande speglar på väggen ) och den är definitivt inte städad.

Enligt kontraktet måste den ju vara det senast imorgon kl 12, och så vidare det inte bor en superman i dessa idioterna, så är det omöjligt

Hur fan kan man bestämma en tid med en person när man vet att man inte ens flyttat ut och sen bara skita i att svara eller höra av sig????

Det här ska verkligen hyresvärden få höra imorgon. !!!

JAG ÄR SÅ ARG NU!



Uppdatering 21.10
Får ett samtal från "Bror nr 3?" som ursäktar sig och säger att jag kan komma och hämta nycklarna när som hellst.
Exakt kl 12 imorgon ska jag ha nycklarna och en STÄDAD lägenhet, säger jag bestämt,och gud nåde dem om jag inte får det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0