det doftar nybakat

Som jag skrev för några dagar sen  i receptet för sockerfria fullkornsdrömmar, brukar jag använda vanligt salt istället för hjortronsalt. Mest p.g.a att jag hela tiden trott att hjortronsalt bara va salt med någon annan smak.
Men så idag tänkte jag att jag skulle göra det ordentligt,så jag köpte hjortronsalt och då visade det sig att det ju inte alls bara va ett smaksatt salt, utan det fungerade som någon form av jäst.
Detta kanske alla redan visste, men det gjorde inte jag.
Iallafall, jag kan inte direkt säga att jag tyckte dem blev speciellt mycket godare med de "rätta" ingredienserna.

Ser ni skillnaden?
Halva bakre delen är med hjortronsalt. främre delen med vanligt salt..

Nu får det va färdigbakat fram till jul, då har Patrik lovat att vi ska baka lussebullar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0