Bojkotta julen?

Jag har alltid förrut varit den som sett fram emot julen, den som gärna springer runt och sjunger julsånger, gör julrim och omsorgsfulla julklappsinslagningar.
men dem senaste åren har jag tappat julstämningen mer och mer.
All den här hysterin gör mig nästan galen.
Varför tar dem fram julsakerna redan i sep-okt?
Julpynt innan 1dec borde vara förbjudet!

För mig ska julen handla om familjen, snö, långledigt och bara lugn och ro.
Tyvärr har det inte varit så de sista åren.
Snön har lyst med sin frånvaro, lugnet har utbytts mot stress, familjen har ersatts av nya och ingifta släkter, långledigheten är numera ett minne blott.
Vad finns då kvar?
Julklapparna!
Inte ens det har jag någon inspiration till.
Hade det inte varit så att jag väldigt gärna vill ha och behöver en dammsugare och en lampa, så hade jag lika gärna kunnat hoppa över hela den biten.
jag vet att det ska vara tanken som räknas, men det känns bara som man utbyter pengar.
Att man köper något bara för att man "måste"
Jag hade uppskattat det mer om jag fått en spontanpresent i april, när jag som minst anat det.




Hos mig blir det MAX ( om ens det) 2 ljusstakar i fönstret.
Allt grönt, rött, glittrigt,  tomtar och julgranar är bannlysta hemma hos mig.

Lussebullar är dock ett måste!



För att inte tala om nyårsafton!
Ge mig en kyss på tolvslaget Älskling, så är jag nöjd!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Julafton e väl inte kanske det jag mest ser framemot men lite mysigt är det ju alltid.

Dock älskar jag att pynta och fixa här hemma, men inte bara för det är jul för det är lika kul när man plockar ner alla julsakerna sen och pyntar till våren igen. Men jag ÄLSKAR mina ensama pyntdagar då jag går här och kukilurar och gör fint i hemmet. Men alla tända ljus i mörkret......... mmmmmm! MYS!

2009-11-19 @ 21:29:41
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Catrin IGEN

Oj blev nästan som ett helt inlägg på DIN blogg! Hihihi!

2009-11-19 @ 21:30:13
Postat av: Kikki

jag tycker om julen för att det är mysigt med alla ljusen i alla fönster och att man får träffa familjen lite mer. sen älskar jag julgodis!

vill du förresten vara med på vår julgodisbakarkväll du är ju bra på bak så ska vi ha det den 15 dec här hemma. alla bakar olika sorter julgodis sen delar vi upp allt så alla får massvis med olika julgodisar med sig hem!

Vi tänkte ev. föreslå lillejul hos oss, ska prata med pappa!

2009-11-20 @ 09:04:53
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0