Bio

Jobbade till 17.00 igår, men blev försenad 40min p.g.a....

Min sista kund va en klipp och sling. Hon ville inte ha bara "vanliga" slingor, så vi bestämde oss cföfr att lägga mörkblonda och röd/bruna slingor på ena sidan mer som en effekt. Sagt och gjort.
Ibland när man står och fönar håret på kunder efter en färgbehandling så kan man känna att"detta blev nog inte riktigt så bra". Men frågar man kunden sitter dem där ändå med ett stort leende och kunde inte varit nöjdare. I detta fallet va det prfecis tvärtom. När jag blåst håret tyckte jag det blev skit snyggt och kände mig lugn, men det gjorde inte kunden.
"Jag vill ha det med blaffigt, sa hon"

Så 10 min innan min arbetsdag va slut fick man istället ställa sig och göra fler slingor. Kunden blev skitnöjd, men personligen tyckte jag att hela färget blev förstört.

iallafall när vi sen va klara vid 17.40 och skulle gå va alla utgångarna låsta. Visst att jag har tillgång till en annan utväg, men what about kunderna??

Efter den historien blev jag hämtad av Christin. Hämtade upp Jennie och tillsammans, stack vi och åt på Harrys och sen väntade bion "New moon"
Toppen bra! men så jäkla störigt slut! Tredje filmen kom nu!!!!!!!!!!

 

När jag för en gång skull som okey ringde någon på dörren vid 8.20. Då va det akelius  som kom för att laga spisen.

Nu ska jag göra mig klar, äta frukost och sen bege mig till farbror doktorn. Får se vad dem säger om mitt sovande..
Idag är jag ledig och idag hade jag verkligen bara tänkt vara LEDIG. ska promenera, träna slappa och bara göra ingenting

have a nice week


Kommentarer
Postat av: Kikki

jag har bara 2 arbetsdagar kvar !!!!!!!!!!!

2009-11-30 @ 09:13:16
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Catrin

Usch va tråkig! Ja vi hade verkligen tur med vädret. Strålande sol hela veckan utan moln på himlen. Jag har dock ett problem nu och det är mitt hår det ser för J-kligt ut nu efter allt solande! Skulle du kunna hjälpa med med lite färgning och klippning en dag?

2009-11-30 @ 10:31:20
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0