NU JÄVLAR GÄLLER DET!

Jag vet att jag sagt det ett antal gånger förrut och många är säkert redan trötta på att höra det. Men detta är MIN blogg så jag skriver va fan jag vill. =)

Nu ska fettet bort!!!!

Provade nyss mina gamla jeans ( och då va det inte ens dem jag hade när jag va som smalast ) och jag fick bara upp dem till halva låren. Kände man sig inte fet sen innan så gjorde man det definitivt nu!

Det där tröst chokladet jag åt innan känns inte längre så tröstande, mer ångestframkallande. Varför äter jag ens det? mår bara dåligt efteråt.
Så nu är det slut på det ett tag framöver. Det funkar inte med "lördagsgodis" just nu. det blir så lätt att man byter till fredagen istället, men äter ändå på lördagen och sen resterna på söndagen. Sen är man så full av socker att man får abstinens redan på måndagen igen.

Jag orkar inte det.
Jag tänker på mat och godis 24/7.
Hur normalt är det egentligen?
Folk som säger att jag ger upp en del av mitt liv bara för att jag väljer att inte äta vissa saker och istället för att bara sitta och slappa istället väljer att träna och röra på mig, kan sluta kommenter det, för jag bryr mig inte.
Jag mår inte bra av att se ut så här, men framför allt mår jag inte bra av min relation till mat och sötsaker!

Så därför har jag nu bestämmt mig för att verkligen göra slag i saken!!

(alla har ju inte turen att vara född med en modellkropp och en  förbränning "normala" människor bara kan drömma om)

Jag kallar inte det bantning, jag kallar inte det svält, jag kallar det inte ätstörning...

Jag kallar det hälsosamt!!


 


Kommentarer
Postat av: Lina

Förstår preciiis hur du känner det Tina!

2009-12-05 @ 23:32:53
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: Catrin

Jag med .. det är fruktansvärt när man har sockerberoende. Det är väl samma som att ta en cigg på fester när man har varit beroende innan. det funkar inte precis samma är det med godis och socker. Man mår bara dåligt men ändå kan man inte sluta. :( Själv har jag gått upp 4 kg TILL. Men jag har inte ens nån lust eller ork till att sluta stoppa i mej!! Bööööl.. vad ska man göra? Hoppas du klarar det! KRAM! Försten e du ledig nåt i nästa vecka tänkte på håret!??

2009-12-06 @ 14:40:51
Postat av: jessika

En tröst kan vara att det tar 11 dagar för sockerberoendet att gå ur kroppen.. så det är bara att räkna ner. Sen varje gång man äter något sött efter det blir det 11 nya dagar.

Håller du ut dom dagarna så blir allt mycket lättare sen..

2009-12-07 @ 13:51:44
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Emma

Äter man enligt gi eller lchf så försvinner sötsuget helt sägs det. =)

Själv har jag turen att inte alls tycka om godis.. Men julmust däremot.. Snacka om kaloribomb!

2009-12-10 @ 12:01:50
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0