Att bli av med ett beroende...

är inte lätt!
Förra sommaren slutade jag ju att röka efter nästan 10 år. Det var dock betydligt lättare än jag trodde, och det va många gånger som jag verkligen tänkte " när ska det bli jobbigt"
Men som bekant så brukar man ju ersätta ett beroende med ett annat, och då blev det även för mig. För mig blev det godsaker och Läkerol.

Nu när det gått över 1 år sen jag slutade tänkte jag att det va dags att ta itu med nästa steg. För några veckor sen började jag min godis ( elelr rättare sagt choklad )avvänjning, och det har väl gått ganska bra. Har inte köpt det sen dess och bara smakat någon enstaka bit. Har dock fuskat en hel del med att köpa naturgodis istället ( varför heter det ens "natur"? finns ju inget naturaktigt med det. det bara låter och känns mer nyttigt, vilket det egentligen inte är )

Så nu tänkte jag ta tag i steg 3&4 av 5.alltså inget naturgodis och läkerol. ( steg 5 är cola light )
Så från och med i morgon blir det inget mer av det och när begäret försvunnit ska jag självklart få börja äta lite smått. Typ lördagsgodis.
Jag har alltid varit en godisgris, men det får ju finnas gränser!
Och när det egentligen inte handla om att man är sugen, utan man bara äter för att ha något i munne hela tiden, så är det något som är fel!
Nu ska  det bli skärpning!!

  Min mage, och dem i min närhet,
kommer nog tacka mig när jag slutar med Läkerol
Nu ska jag gå ut och tömma det sista i påsen,
sen va det slut tuggat!
                                          
                                                                                            
Beroende listan

  1. Rökning             
  2. Godis/choklad 
  3. Naturgodis        
  4. Läkerol              
  5. Cola-Light        


 
Wish me luck!



 


Kommentarer
Postat av: Kikki

Lycka till! Fixar du röknigen så fixar du detta!!



2009-08-24 @ 09:12:35
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0