Skit helvetes tandläkare

Jag kunde utan tvekan ha startat morgonen och denna veckan på ett betydligt bättre sätt.
Istället ringde klockan 6:20 . Det var dags för ett besök hos tandläkaren.
 
Även om dagens besök "bara" kostade 500:- så fick jag ett kostnadsförslag på vad allt som behöves fixas skulle kosta....
10620:-
 
Gör jag allt innan högkostnadskyddet går ut i maj, får jag 3398:- i rabatt.
 
Jag ska alltså betala 7222:- till den 15 maj.
 
Inga problem för en låginkomsttagare som mig..
Vad jag hört så växer tydligen pengar på träd....
 
 
För att göra det ännu svårare, så går Olivias högkostnadskort ut i mars,vilket betyder fullpris på alla hennes mediciner igen.
Och dem är inte direkt gratis!
 
 
Men men , vad är väl en bal på slottet?
Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att man borde sparat mer pengar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny w

Usch jag lider verkligen med dej !! Mitt gick på 4000 kr förra året o jag vågar typ inte gå detta året när jag e mammaledig o fattig ! Jäkla tänder !

2013-02-18 @ 14:35:23
URL: http://jennysparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0