En för alla, alla för en

Jag kan erkänna, jag har aldrig varit speciellt intresserad eller insatt i välgörenhet.
Jag har alltid varit en utav dem som sagt att "det spelar ingen roll om jag bidrar med 50kr eller ingenting alls.
Och eftersom jag inte har pengar till att donera 10000-tals kronor så kan jag lika gärna skita i det. "

Men efter jag fått Olivia och speciellt efter hon blev sjuk, så har jag insett hur otroligt själviskt och korkat det varit att överhuvudtaget ens tänka så.

Självklart gör mina små kronor nytta och om alla tänker på samma sätt och bara bidrar bara en lunchpeng så blir det till slut mycket pengar.
Många bäckar små....

Självklart har vi donerat till epilepsifonden , då just det är något som står vår vardag väldigt nära.

Men via bloggen har jag kommit i kontakt med andra organisationer som jag självklart ville vara med och bidra till.

Tack vare Www.mimmiastrom.blogg.se kom jag i kontakt med plötslig spädbarnsdödsfonden och för några veckor sedan halkade jag in på www.babybambola.blogspot.com

Dannis bror förlorade i våras sin flickvän Sophie, mamman till sin son i cancer.

Danni har efter det startat en fond i henne namn och som tack för alla som bidrar med 100:- ,skickar hon handgjorda armband.

Självklart kunde jag inget annat än vara med och bidraga och vet ni vad, det tycker jag NI ska göra också.




Kommentarer
Postat av: Malin

Tänkte likadant som du.. Tills en vän, 22 år gammal gick bort i cancer. Då kastades man liksom in i verkligheten.. Man kan hjälpa om man vill!!

2012-10-02 @ 21:09:59
URL: http://malaten.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0