Tredje gången gillt

Innan jag berättar så måste jag erkänna att, ja, jag är knäpp och lite onödig.

För knappt en vecka sedan berättade jag ju att jag köpt en ny vagn.
Tyvärr var jag nog för "desperat" över att hitta en annan vagn att jag impulsköpte en.
Bara någon dag senare började jag ångra mitt köp.

Jag satte då igång med att leta efter en ny. MEN lovade mig själv att endast köpa någon som jag verkligen ville ha.
Och jag höll det.
Idag köpte jag Olivias 3:e och förhoppningsvis sista barnvagn.
En Teutonia fun.


Jag studdsade hem och kände mig så nöjd och glad men möttes då av en misstänksam sambo som skulle skanna genom vagnen.
Och till min stora besvikelse hittade han ett fel. Ett fel som jag omöjligt hade kunnat märka då jag kollade och provkörde den utomhus.

Det visade sig nämligen att det kommit in en massa grus i däcken, vilken ledde till att det rasslade så fort man körde vagnen. ( det hörs ju inte när man är ute och går, men inomhus )
Vi googlade, och det visade sig vara en känt fel på den sortens vagn tillverkad före 2010.
Inte så mycket annat att göra än att köpa nya däck tänkte jag.
( för det rasslandet kommer vi störa ihjäl oss på )
Kostar ca 500kr.
Inte hela världen men väldigt sura pengar då man precis betalat i överkant för en begagnad vagn.

Men!
Ikväll fick Patrik för sig att ta av slangen från däcket och se om han kunde pela ut stenarna och grusen.
Och tänk, DET GICK!

Så historien slutade gott ändå och jag är supernöjd över vår ny vagn.
Ps. sålde vår brio och fick mer än vad vi själva gav för den.

Kommentarer
Postat av: Jenny

hahaha jag gjorde exakt samma sak!! provkörde vår utomhus, när jag kom hem märkte sambon stenarna och gnällde... tyvärr prova vi inte att ta av slangen utan bytade däck för 500 .-..... men men. Älskar vagnen ialf.

2012-02-20 @ 21:30:24
URL: http://jennysparadis.blogg.se/
Postat av: Catrin

Varför gillade du inte den andra vagnen?

Jag är super nöjd med vår emmaljunga vagn. Dock sa alla säljare att om man bodde som vi skulle man inte ha med svängarna hjul fram, men det är det bästa man kan ha på en vagn! Tycker jag! :)

2012-02-20 @ 21:33:20
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Catrin

Varför gillade du inte den andra vagnen?

Jag är super nöjd med vår emmaljunga vagn. Dock sa alla säljare att om man bodde som vi skulle man inte ha med svängarna hjul fram, men det är det bästa man kan ha på en vagn! Tycker jag! :)

2012-02-20 @ 21:33:39
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Kikki

Tror du kommer bli nöjd med denna!

2012-02-21 @ 11:22:54
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0